יום ראשון, 27 בפברואר 2011

הרשת החברתית לא מהמרת על "הרשת החברתית"?

טוב, היא כן, קצת - למקום השני. Webtrends מנתח מי (העולם חושב ש)ינצח הלילה באוסקר, בהסתמך על ניתוח ושקלול תוצאות מבלוגים, פייסבוק, טוויטר ומיקרו-בלוגים אחרים (באדיבות Mashable). בקטגוריה המרכזית זוכה, בדעת הקהל שוב, "Inception" כרגע (והוא לא יזכה בבחירת האקדמיה השמרנית, אלא אם כן משהו השתנה מהותית מאז ש"האביר האפל", גם של נולאן, לא זכה אפילו למועמדות (מה שהוביל להרחבת הקטגוריה ל-10 מתמודדים, שיהיה מקום גם לסרטים הפופולריים הנודניקיים האלה, של הצעירים)) כש-"הרשת החברתית" ו-"ברבור שחור" משתרכים בהפרש זניח אחריו.

"נאום המלך" הנחשב למתחרה העיקרי של "הרשת החברתית"  ממוקם כאן רק במקום השביעי - עדות אולי לכוח המוליטספרה האמריקאית על זו הבריטית? קצת כמו שהבפטא מציג לרוב נקודת מבט בריטופילית. עוד תוצאות בקטנה: הרשת רוצה ביקרם של ג'יימס פרנקו ("השחקן הטוב ביותר" על "127 שעות" שלא יוקרן מסחרית בארץ), נטלי פורטמן ("ברבור שחור". בהפרש ניכר - פי שניים קולות מניקול קידמן שבמקום ה-2 בדירוג - ובדומה לניחושים של מירב המבקרים ומביני-האוסקר מטעם עצמם), כריסטיאן בייל (באטמן של ימינו, בקטגוריית שחקן המשנה על "פייטר"), הלנה בונהם-קרטר (שחקנית משנה על "נאום המלך"). בקטגוריית הבמאי לוקח דיוויד פינ'צר (כאן הרשת החברתית כן מהמרת על "הרשת החברתית" למקום הראשון), שוב בהפרש קל מטום הופר ("נאום המלך") ודארן ארונופסקי ("ברבור שחור"), המובילים כאמור גם בקטגוריית הסרט. בגדול - הרבה מההימורים זהים לאלו שתמצאו בטבלאות מבקרים. אחרי הערב נדע אם הרשת או מוסד הביקורת היו קרובים יותר לתוצאה.

האינפוגרפיקה הזו מעניינת במיוחד בהשוואה למדריך המהמר לאוסקר ב"עין הדג" (פוסט אורח של פינגווין) - וזה הזמן להזכיר שעדיין אפשר להשתתף באוסקימורון המסורתי של עינהדג ולזכות בכבוד, יקר - וחולצת אספנים. ותודה לאקדמיה.

תגובה 1:

  1. מסתבר שההימור לא צלח והרשת החברתית דווקא לא הצליח כל כך באוסקר. ראיתי את הסרט באתר של סרטים חדשים לצפייה ישירה והוא דווקא די טוב.

    השבמחק