יום שני, 8 באוגוסט 2016

הולכים ל-SIA בפארק? היכונו להופעה של פחות משעה

סיה ומאדי זיגלר - שלא תגיע לפארק הירקון.

ב-11.8, חמישי הקרוב, אחרי ביטולים של פארל וויליאמס ונטלי אימברוליה, בין היתר, תופיע בפארק הירקון סיה פרלר האוסטרלית, מי שלפני מעל עשור הייתה נחלתם של חובבי אינדי אלקטרו עדין וחכם, והפכה למכונת המנונים מטילת יהלומים בשנים האחרונות. תופעת פופ בזכות עצמה, שחצתה מזמן את הגבולות לזרועות המיינסטרים, ואין שום סיכוי שתבוטל הופעתה בשל מכירות כרטיסים דלות. מסיבה זו האמנית שלפני עשור זכתה בישראל לפחות תפוצה מג'וג'י ברי, נדדה מהלייב פארק בראשון עד ערבות צפון תל אביב.

פעמים רבות לקראת הופעות חיות מבטיחים לנו האנשים שמאחורי ההפקה כי האמן המדובר מכין "משהו מיוחד לקהל הישראלי". בדר"כ מסתבר בדיעבד שאמנים שמגיעים לכאן לא מרגישים צורך לשנות את הרגלי הטורינג הרגילים שלהם – יש את אלו שמשנים סטליסט כל הופעה, ואלו שמבצעים בדיוק את אותם נאמברים כל ערב, וכל הוואריאציות שבאמצע.

אלא שבגזרה זו של בחירת וכמות השירים, ככל הנראה צפויה אכזבה מסוימת לבאי פארק הירקון בחמישי הקרוב. עיון בסטליסט, רשימת שירי ההופעה מסבב ההופעות האחרונות של סיה, מראה כי מדובר במופע סגור מראש במרבית המכרעת של המקרים, בו ינוגנו 13 שירים ידועים מראש – מרביתם מהאלבום האחרון והחלש ביותר של סיה, "This Is Acting", המורכב משאריות מוזיקליות שכתבה עבור אחרים, שאמרו לא תודה. להלן הרשימה:

1.       Alive
2.       Diamonds
3.       Cheap Thrills
4.       Big Girls Cry
5.       Bird Set Free
6.       Reaper
7.       One Million Bullets
8.       Elastic Heart
9.       Unstoppable
10.   Breathe Me
11.   Move Your Body
12.   Titanium
13.   Chandelier

כמו שאפשר לראות בנוסף ל-7 שירים מהאלבום האחרון, מבצעת סיה את "Breathe Me", השיר שבגללו התאהבתי בה באופן אישי לפני מעל עשור, את שיתוף הפעולה עם דייויד גואטה, "טיטאניום", ומקנחת, איך לא עם "שנדליר", מהאלבום הקודם, ממנו יבוצעו גם הסינגלים "Elastic Heart" ו-"Big Girls Cry". מדובר ברשימה שרובה להיטים, גם לאלו מאיתנו שפחות מחבבים את האלבום החדש, אבל מדובר בממוצע בשירים בני 3.5 דקות, מה שמביא אותנו, על פניו – להופעה באורך של פחות משעה.


הבעיה נובעת מכך שסיה נמצאת בסיבוב שעיקרו הופעות בפסטיבלים, בהם היא אמורה לתת סט של פחות משעה לצד שמות גדולים כמוה או גדולים ממנה, כחלק מתמהיל פסטיבלי של המון הופעות קטנות יותר. הבעיה עם זה? קודם כל תמחור הכרטיסים בארץ, ושנית הטעיית הציבור שחושב שהוא מגיע להופעה נורמלית מלאה – בהתאם למחיר הכרטיס.

רק לשם השוואה, גארבג' שיופיעו 5 ימים אחרי סיה, באמפי שוני, צפויים לבצע 23 שירים – כמעט כפול מהסטליסט הבזיוני באורכו שצפוי לנו בסיה. כדי להעניש אותנו עוד יותר, נצטרך לסבול את אליעד נחום, ואת מה שנשאר מהקול של מארינה מקסימיליאן בלומין, לפני זה. הופעות סטנדרטיות בתמחור זה נעות באורך של שעה וחצי עד שעתיים – לפני ההדרן. הופעה של פחות משעה לאמן בסדר גודל כזה, בתמחור כרטיסים בקנה המידה הזה, עוד לא ראינו כאן. מסתמן שזו הולכת להיות אחת הכאפות הגדולות שחטף קהל ההופעות הישראלי מזה שנים, כנראה מאז שביקרה כאן ריהאנה.

מטנדי הפקות נמסר בתגובה כי "הפלייליסט עוד לא סופי, ניתן לעקוב אחר העמוד לעדכונים". מדובר כמובן בתגובת בולשיט קופי פייסט חסרת מהות ותוכן, גם הם יודעים היטב שלא הולך להיות שינוי ברשימה – סיה לא ביצעה מעבר ל-13 השירים האלו בהופעות אחרות שלה. זה לא ישתנה כאן לכבוד פארק הירקון. הם גם לא פצו פה באשר לפלייליסט, והם בטוח ערוכים לגל הזעם שיגיע אחרי. בינתיים, המיקוד הוא במכירת כרטיסים.

כמו כן, אישרו בהפקה שהרקדנית הצעירה מאדי זיגלר, שהפכה לפרצוף של סיה מאז הקליפ האלמותי של "שנדליר" ואחריו "Elastic Heart" – לא תגיע לפארק הירקון, בניגוד להופעות אחרות בהן היא חלק בלתי נפרד.

כל זה, בנוסף לעובדה שההופעה הזו מראש נטולת נגנים חיים, כלומר תלויה בהקלטת פלייבק (למרות שבהפקה מסרבים לאשר גם זאת וטוענים כי "ההופעה הינה ב-Live"), מקטין עוד יותר את הסיכוי שבפועל משהו ישתנה בפלייליסט, אם יקרה הגרוע מכל, מה נשאר לנו? 13 שירים, רובם מהאלבום החלש ביותר שהוציאה סיה אי פעם, פלייבק, ופאה. הכי עושה חשק להתנדנד מעל שנדליר. NOT.

3 תגובות:

  1. המופע ברוסיה הוא בהחלט לא מופע פסטיבלים וגם בו בוצעו 13 שירים.
    אבל מעריצות בנות ה13 של הזמרת וודאי יהנו מאבק הכוכבים והפלייליסט והפלייבק יעניין אותן פחות

    http://www.setlist.fm/setlist/sia/2016/crocus-city-hall-moscow-russia-bfca1ce.html

    השבמחק
  2. אליעד הוא הזמר הכי מוכשר והכי מושלם בעולם אוקיי?! אני הייתי באה להופעה רק בשבילו
    "נצתרך לסבול את אליעד"? יא חתיכת*&₪-#-

    השבמחק