יום שני, 1 באוגוסט 2011

משחק מכור: HBO תלווה את "משחקי הכס" עד הסוף? [+פאנל הסדרה בקומיק.קון, וידאו]

ווסטרוז כמרקחה: למרות שהיה ידוע שעונה שנייה בדרך, ושהיא גם לא תהיה האחרונה, טוב לשמוע מבכירי HBO שמבחינתם עונות של "משחקי הכס" (ובקצרה: משחכס. ואם זה יוצא בהקלדה מהירה משכחס, תתמודדו; זה בדות'ראקית) ימשיכו להגיע עד טיפת הדם האחרונה ותום סדרת הספרים "שיר של אש ושל קרח", עליה מבוססת הסדרה. הרשת אחראית לסדרות איכותיות רבות לאורך השנים, שהפקתן עולה כסף רב, והיא נאלצה לעתים להשאיר פצועים מאחור: "קרניבל" ו-"דדווד" למשל, שזכו להצלחת המבקרים לא סחפו את הקהל מספיק ובעיקר לא יצרו לעצמן בסיס אוהדים נלהב דיו וגדול דיו, ומצאו את סופן בטרם עת, כך שביטול עתידי של "משחכס" לא היה ברמת הבלתי-אפשרי, על אף חסדי הביקורת.

עד טיפת הדם האחרונה
כנראה שהצלחת הסדרה הן ביקורתית והן מבחינת מכירתה לערוצים ברחבי העולם הספיקה, וההבטחה הזו של HBO, שאינה מתחייבת לכמות עונות מסויימת (והצפי הוא ליותר מכמות הספרים, שרק הולכים ותופחים, ומספרם אמור להגיע לשבעה, אם וכאשר ירצה המרטין), מספקת איזהשהו ניצוץ לתקווה שאולי באמת נזכה לראות את סוף הסיפור, ובאופן חשוב יותר אולי זוהי תהיה יריית הפתיחה להתחלה של עיבודים בקנה המידה הזה לסדרות ספרים אחרות מעולם הפנטזיה, במיוחד כש-"אלים אמריקאים" של ניל גיימן כבר בדרך (ולהצלחת "משחקי הכס" ייתכן ויש קשר לעובדה שדיבורים של שנים על סרט קולנוע הופכים עכשיו למציאות סדרתית), והסדרה צפויה להרחיב את הסיפור המקורי, שמבוסס על ספר אמנם-עב-כרס-אך-אחד (פלוס נובלה, אוקיי) לעונות שלמות נוספות שלא הופיעו במקור. "אמרנו לג'ורג' מרטין שנמשיך כל עוד הוא ימשיך לכתוב", אמר הנשיא-השותף ברשת ריצ'רד פלפלר בהודעה שנמסרה, ובמובן מסויים, לחובבי סדרת הספרים יש מזל גדול ש-"משחקי הכס" הגיעה - היא מגדילה את הסיכוי שמרטין אכן יסיים את הסאגה באופן משמעותי. חדשות טובות על גבי חדשות טובות.

blood of my blood
"אני מקווה שהסדרה תחזיק מעמד 20 שנה" אמר מייקל לומבארדו, נשיא חטיבת התכניות ב-HBO, ואם ג'ורג' מרטין ימשיך להוציא את הספרים במימדים ובקצב בהם הוא מתאפיין עד כה, כנראה שזה באמת מה שזה ייקח. בשולי הדברים נמסר גם שבעונה הבאה יהיו 10 פרקים בלבד, כמו בראשונה, ולא 12 כפי שפורסם, בטענה שלא ניתן לייצר יותר מ-10 אפיזודות בפרק הזמן הקיים ליצירת עונה, מבלי לפגוע באיכות ההפקה, או לייבש את החובבים (חבר'ה, זה מרטין! אנחנו רגילים!), שגם ככה ייאלצו להמתין הרי. לכשעצמו, זה לא אסון, אבל נשאלת השאלה כמה עונות יידרשו כדי לספר את הסיפור מבלי לדלג אפילו יותר מהר בין האירועים (הסדרה עושה עבודה טובה בסך הכול, אבל לעתים עולה התחושה שהדברים נעים מהר מדי. ואולי זה רק למי שקרא), במיוחד כשלוקחים בחשבון שהעונות הבאות יורכבו, כנראה, ממאש-אפ של שני הספרים הבאים בסדרה, ולא ילוו את הספרים כרונולוגית. כך או אחרת, הבו לנו משחכס. שאוש"ק, וישא"ק.

ובינתיים, בזמן שמחכים, אפשר לצפות בפאנל "משחקי הכס" בהנחיית ג'ורג' מרטין מכנס קומיק.קון האחרון בסן דייגו (במיוחד אם תמיד תהיתם מי לוקח בקרב אחד על אחד - קונאן הברברי או ח'אל "my stars and moon" דרוגו):









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה