יום שישי, 4 ביולי 2014

עונש שבת: מיהם "בעלי המרכולים" ואיפה לא לעשות קניות בת"א (בסופ"ש ובכלל)

עיריית ת"א עותרת נגד ההחלטה המטומטמת של גדעון סער. אה, עיריית ת"א לא עותרת נגד ההחלטה המטומטמת. רגע, מה? אדון אסף זמיר היקר, you've got some 'splainin to do.

אז בינתיים, כי מכיכר רבין לא תבוא כנראה הישועה, לשימוש הציבור, רשימה של "בעלי המרכולים" התל אביביים, שאף אחד לא מכריח לעבוד בשבת, אבל מרגישים שזכותם לדרוש שאנחנו לא נעשה קניות אם זה לא אצלם, ושמשום מה בכלי התקשורת רק עורכי הדין שלהם מפורסמים בשמותיהם ואילו הם בשם הקוד "בעלי המרכולים".

ההגיון המעוות, כפי שמעיד אחד מהם (האם ברמר הפך לברנר ומדובר בצאצא? או שצריך להוסיף את מר קובי ברנר גם כן לרשימה) בראיון: "הגיע הזמן שיפסיקו לרדוף אותנו... בשבת אני רוצה לנוח, וזה שפותח בשבת הוא אונס אותי, כי החוק מאפשר לי לנוח". האדון היקר נאנס לעבוד בשבת לטענתו, אבל בפועל אינו עובד בשבת, אז, בעצם, אינו נאנס? מה שכן, נכונה טענתם: הם לא מרוויחים כסף בזמן שאינם עובדים, בעוד אחרים כן. זו פגיעה באמת עמוקה בכל נפש יהודית.

די לזיון המוח: אין כאן סוציאליזם במסווה. לא מדובר בתלונה על כך שאין להם יום חופש - האדונים הנכבדים, שעושקים משך עשרות שנים את תושבי העיר במחירי נשך ומוצרים פגי תוקף, רוצים ומקבלים חופש בשבת. הם פשוט רוצים שאף אחד אחר לא ירוויח כסף באותו זמן. אה-הא.

עכשיו, זכותם הדמוקרטית המלאה של האדונים המכובדים, כמובן, להגיש עתירה זו, באותה המידה שזכותנו הדמוקרטית המלאה, תושבי תל אביב החילונים שאין להם זמן או יכולת (או רצון, פור קרייסט'ס סייק) לעשות קניות במהלך ימי השבוע, לוודא שהקהל יידע - מי זה בדיוק שרוצה להכריח אותנו לעשות קניות רק אצלו, ובשעות ובימים שהוא בוחר?



דיסקליימר: הרשימה הזו עדיין בעבודה - עשויה להכיל פרטים לא מדוייקים (לא כיתתתי רגליים, ויותר מייתכן שהוחלפו פרטים או הוחלפו מיקומי חנויות מבלי שגוגל עודכן בדבר) - וחסר בה (בינתיים) אחד מהעסקנים העלובים האלה, שהוכיחו שמספיק קומץ קטן של מנוולים כדי לשתק את העיר עלק "בלי הפסקה", העיר החילונית הגדולה במדינה.

אז, אלו שמות:

מוריס ברמר - בעל מכולת\מינימרקט – שינקין 70 - 03-5606318

אדי ויזבאום - כנראה שלא נמצא עדיין. הכי קרוב שנמצא היה אודי ויסבאום, עו"ד בעל התמחות בעבירות כלכליות – הברזל 31 – 050-6245426, אבל זה כנראה לא האדם, שאמור להיות בעל מכולת בעצמו לפי המתואר במסמך

מוטי מעוז - בעל מכולת\מינימרקט – שד' בן ציון 31 – 03-5286471

דוד חיימוב - סוחר\משווק (לכאורה, של מוצרים מתוצרת עיוורים. אם זה נכון, קצת פחות נעים אבל עדיין, שמוק זה שמוק זה שמוק, ועלק דמוקרטיה היא עלק דמוקרטיה) – בן זומא 4 – 03-6831011 - עדכון 7.7 \ 15:00: תודה על הטיפ לאחד המגיבים, העסק פועל כיום כנראה ביהודה הלוי 56 - 03-5600468.

אליהו מילר - השמע נא קול, קוקוריקו תרנגול (אם יש למישהו הפרטים, אפשר לשלוח ואעדכן, תודה)

יצחק אלקוסר - בעל מכולת\מינימרקט - רש"י 33 – 03-5284481

פנחס צליק - בעל מכולת\מינימרקט – מזא"ה 6 – 03-6290184

מה לעשות עם המידע הזה? אפשר לא לעשות, קניות זאת אומרת, אפשר גם להסביר שזו הסיבה שאתם לא עושים שם קניות ולא תעשו, בין אם עברתם ליד, או אם ממש רע לכם בחיים מתישהו, טלפונית. אחרי שתשאלו, כמובן, אם יש להם עוגת גזר.


ומילה קטנה למר גדעון סער: הניסיון הפתטי והשקוף שלך לצבור הון פוליטי ממצביעי ימין במהלך הזה, על חשבון רווחתם ואיכות חייהם של תושבי תל אביב (שבינינו, רובם לא היו מצביעים לך גם אם היית פותח להם אמפם בסלון), ברור לכל.

פוליטיקאי קטן ומושתן. בטח צפית בערוץ 1 עוד קודם לכן, מרצון, אה? עולב עולבים בחליפה שכמוך.

14 תגובות:

  1. יוזמה מבורכת! אמנם איננו רוצים לפגוע לאף אחד בפרנסה, אך מצד שני זוהי הדרך לגרום להם לחזור בהם ולמשוך את העתירה

    השבמחק
  2. אנא עדכן אותנו כשהרשימה תהיה שלמה ומאומתת כדי שנוכל להפיץ אותה.

    השבמחק
  3. אבל זה לא נכון, הסיבה שהם עתרו זה כי זה לא שיוויוני לחלק קנסות לכולם כשבעלי המכולות לא יכולים לעמוד בזה והרשתות הגדולות כן

    השבמחק
    תשובות
    1. ולתת קנסות חנייה זהים לנתמכי ביטוח לאומי ולבעלי הון, זה בסדר? ומיליון קנסות וסוגי תשלום אחרים שזהים מאזרח לאזרח בלי קשר למידת יכולתו? איך זה שונה?

      מחק
    2. קנסות נותנים בדרך כלל למי שעובר על החוק. אז אם נתמך ביטוח לאומי ובעל הון שניהם עוברים על החוק אז כן - לתת להם קנס זהה זה בסדר גמור. אבל כאן מדובר בעבירה על החוק מתוך הכרח. טיב טעם יכולה להרשות לעצמה לעבור על החוק בכוונה תחילה ולשלם על זה קנס אבל בעל מכולת קטנה לא יכול להרשות לעצמו לעשות זאת ולכן הוא בעמדה נחותה יותר. בקיצור - במקום לפגוע עוד יותר בפרנסה של בעלי חנויות שגם ככה פרנסתם נפגעת... תנסה לעשות משהו קצת יותר מועיל.

      מחק
    3. זה לא מתוך הכרח - עובדה שהם בחרו עד היום שלא לעבוד בשבת והבהירו היטב שהבעיה היא לא הקנס אלא אי הרצון להפסיד כסף כי אחרים כן רוצים לעבוד. למעשה הם מעולם לא נקנסו - אחרים כן. אילו היה מותר לכולם לעבוד בשבת, והם היו בוחרים שלא, מה היה הטיעון כאן בעצם? זה לגיטימי לגמרי שאחרים שמתאים להם לעבוד בשבת יעשו את זה. היית אוסר על נהגי מוניות לעבוד בשבת כי יש נהגי מוניות דתיים? לא. זה ניצול ציני של חוק דתי מיותר ואונס של עיר של חצי מיליון איש, מאות בתי עסק שרובם אינם הרשתות הגדולות אלא עסקים קטנים בדיוק כמו התובעים, וכמה עשרות או מאות עובדים שחלקם מעוניין או יכול לעבוד רק בשבת. כל אלו נדפקים על ידי כמה בעלי מכולות ממורמרים שפגעו לגמרי לבד בפרנסה של עצמם. אם זה נראה לך פרופורציונלי, אתה מוזמן לעשות אצלם קניות. הבעיה היא החוק המיותר - לא העובדה שרשתות יכולות לספוג אותו ועושות כך. אף אחד לא צריך להקנס ושכל אחד יעבוד מתי שבא לו, במיוחד כשמדובר כמו שברור בשירות נחוץ וחיוני (והרשתות לפחות מתחייבות לשעות פעילות קבועות, בניגוד לבעל המכולת שיכול להחליט לא רק בשבת שלא בא לו לפתוח, אלא גם סתם ביום שני או שלישי או רביעי. עם פריבליגיות גדולות באים גם חסרונות).

      מחק
    4. אתה פתי או שקרן?
      אם אכן מה שהיה מפריע להם היה שהם לא יכולים בגלל הקנסות, לא היו מתנגדים לעיגון בחוק שהיה מבטל את הקנסות

      מחק
  4. הכל טוב ויפה, מלבד המשפט האחרון שהוא ילדותי ומיותר לגמרי.

    השבמחק
  5. חוץ מזה, הבעיה האמיתית היא שיש קנס למי שעובד בשבת. ולא מי יכול או לא יכול לעמוד בתשלום הקנס ופרנסתו של מי נפגעת יותר או פחות.
    במקום לעתור כנגד טיב-טעם ושות', צריך לעתור נגד הכפיה הדתית.

    השבמחק
  6. והפוסט הבא צריך לעסוק בשימוש הנלוז שעושים לאחרונה בפעולת האונס.
    זה כמעט כמו השימוש הדוחה שעושים (אך כבר אינו אופנתי, משום מה) במילה "שואה".

    השבמחק
  7. למילה אונס יש גם משמעות רלוונטית - "כפייה בכח". אין מניעה להשתמש בה...

    השבמחק
  8. מינימרקט חיימוב
    יהודה הלוי 56

    השבמחק
  9. עוגת גזר.....קורע!! :)

    השבמחק
  10. זה מדהים עד כמה צריך להגן על חופש הדת (...או חוסר הדת) במדינה שמגילת העצמאות העצמאות שלה הכריזה "...ללא הבדל דת, גזע ולאום..."

    השבמחק